Subject: Ed: Ozempic
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Mon, 18 Mar 2024 18:27:37 +0300

Saatja: Carmen Katariina Sikk
Saatmisaeg: esmaspäev, 18. märts 2024 17:27
Adressaat: 'Tiina Kruus' <[email-masked]>
Teema: Vs: Ozempic

Tere!

Vastas Ravimiameti kliinilise hindamise büroo juhataja Keiu Heinla:

Müügiloamenetluses olevate ravimite kohta käiv info ei ole avalik, kuid
saame anda ülevaate, millised on võrreldava toimega müügiloaga ravimid
Eestis ja Euroopa Liidus.

Eesti ravimiturul on hetkel kaks ravimit, mis on näidustatud kehakaalu
langetamiseks – Xenical  (toimeaine orlistaat) ja Mysimba (toimeained
bupropioon koos naltreksooniga). Esimest kasutab Eestis vaid mõni üksik
inimene, teist ravimit paarkümmend inimest. Mõlema ravimi kasutamisega
võivad kaasneda patsiendi jaoks ebamugavad kõrvaltoimed, mistõttu ei ole
nende kasutamine väga levinud.

Ozempic ja Wegovy on ravimid, millel mõlemal on sama toimeaine –
semaglutiid. Wegovyl on ametlik näidustus kehakaalu alandamiseks, kuid
seda ravimit hetkel Eestis ei turustata. Ozempicut Eestis turustatakse
ning see on ametlikult näidustatud II tüüpi diabeedi raviks. Tegemist on
retseptiravimiga, mistõttu ravi sellega saab määrata vaid arst.
Ravimiametile teadaolevalt on arstid näidustuseväliselt Ozempicut välja
kirjutanud ka rasvumise või ülekaalu korral, sest ravimi ühe kõrvaltoimena
võib esineda kaalulangus.

Euroopa Liidus on ka teine ravim -  Saxenda (toimeaine liraglutiid)-, mis
on näidustatud kehakaalu langetamine. Ka Saxendat ei turustata hetkel
Eestis.

Kui saame midagi täpsustada, siis hea meelega vastame ja selgitame.

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140

[email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Saatja: Tiina Kruus <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: reede, 15. märts 2024 11:31
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Ozempic

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

kirjutan Päevalehte lugu kaalulangetusravimite kasutamisest,
populaarsusest jms. Sooviksin sellega seoses vastuseid mõningatele
küsimustele:

1.	Millised on Ozempicu müüginumbrid alates ravimi turule tulekust
kuni tänase päevani?

2.	Millised Ozempicuga võrreldava toimega ravimid on Eesti turule
jõudmas ehk kasutusluba saamas?

Tervitades

Tiina Kruus

toimetaja